.anakku bukan anakmu.

Monday, December 27

cuti bermanfaat

haha tajuk skema.
saya baru pulang dari melaka.
penat sampai tahap dah-tak-rasa-kaki-sendiri.
tapi best sgt3.
siapa nak lawat melaka in detail,
saya boleh jd tourist guide ye hehe..


[ape pun, terima kasih kerana menunggu penuh rindu. saya juga sangat rindu.]




p/s: aku ckp tu kt kau laa.. memang kau tunggu aku pun kankan? haha..:P

Wednesday, December 22

tak tipu awak.





Terimakasih sebab sedarkan saya.

Saturday, December 18

mendapat soalan pecah jantung

sabtu. hari cuti semua orang.
mari kahwin. ehh salahh mari pergi kenduri kahwin.
list kenduri yang begitu panjang berjela tapi kami pergi satu kenduri je - najihah abdul muhaimin.
umur 20 tahun. pernah setadika dengan saya. masa kecik dia pernah jatuh kerusi ke apentah sampai darahdarah. tu je saya ingat. tapi saya nak bagitau, maknanya dulu dia lagi nakal dari saya. saya cuma pernah main tampaltampal kertas kecik3 dekat kasut cikgu tadika sampai penuh sebab nak tolong buat hiasan masa tu nak dekat3 hari anugerah gemilang tadika, cakap pasal jamb** masa cikgu tanya soalan bermula huruf 'j' dan borak ramairamai dengan kawan masa tengah sujud solat dhuha kalau taksilap. itu je saya buat. taknakal macam najihah pun. tapi tadi dia kahwin dulu. lagi awal dari saya. ohh syahdu betul lagi3 bila dapat soalan tepek macam nie;
NAAAA: kak, bila lagi?
saya: senyum je..
NAAAA: akak xmarah ke kak jie (najihah) dah langkah bendul nie?
saya: senyum lg manis sambil menahan diri dari membelasah si tukang tanya.

sebelum pulang, sempat saya meminta jasabaik sapentah saya pun tak ingat untuk mengambilkan gambar saya, mia, kak asiyah, kak fatimah dan beliau yang bernama pengantin itu. hasilnya sangat kejam dan syahdu saya tengok sebab entah kenapa tangan orang yang mengcaptured gambar kami adalah sangat parkinson sehingga menjadikan gambar kami begitu takberapa sedap mata memandang.

see?? ohh kenapa tukang ambil gambar nie macam taktahu kira 1, 2, 3 lepas tu tunggu saya cantik dulu baru klik ambil gambar?? ini tidak. masa saya sedang berwajah seperti singa mahu minta nasi tambah jugak yang beliau nak ambil haihhh.. arghh saya stress. sikitt. tapi untungnya gambar goyang3 macam naik jambatan gantung kat bukit cerakah nie, saya takpayahla susahpayah nak edit3 lagi muka saya biar cantik sebab edit macam mana pun tetap takpernah cantik hahah! ok terimakasih bytheway tahirah..:)

dan sebelum terlupa, saya nak beritahu, kisah nakal najihah semasa kecil adalah sekadar semasa kecil dan bukan dibawabawa sehingga dewasa. beliau adalah yang cepat matang dan sangat solehahlembutbaiksopan saat menjejaki alam remaja. jadi memang layakla bendul saya kena langkah pun sebab saya sampai sekarang pun belum sopan lagi.
HAHAHAH!!-- yang ini gelak pasrah sumpahtaktipu.

p/s: nina, kau suruh nadhirah anis baca entry orang nie. suruh dia minta maaf. kuasam betul.

p/s II: hoii kawan3 tadika, korang bile nak kahwin? lame aku tunggu nie..

Wednesday, December 15

macam jendol punye nenek

sekarang saya ade sindrom gatal hidung dipagipagi hari.
rasanya resdung saya dah kembali.
gatal sampai terpaksa garu hidung. pernah?
garu, garu, garu..
tenyeh, tenyeh, tenyeh..
pedih. sampai hidung merah, lukaluka.
itu pun masih gatal lagi.
masih kena garu lagi.
garu lagi, garu lagi, lagi garu..
dan ummphh, lega.

+++

+++

+++


memang setiap pagi saya akan pasti mendapatkan kejayaan melombong hidung melalui teknik penggaruan. terimakasih.


p/s: haa engkau tu takpayah la poyo nak geli. macamla kau takpernah korek hidung, kn. cett.

Monday, December 13

please la wehh


.gambar rembat kt haji google.

tolongla sikitt wehh.
orang kate buat tu buatlaa..
jangan jadi degil.
saya memang macam ni.
kalau taknak saya macam ni,
jangan buat saya jadi yang tahu itu haihh..

nasib baik aku suruh pakai sweater je. biar peluh sikitt. kalau aku ade kat situ memang aku balut kau dengan selimut, sarungkan stokin + tampal cool fever. dah, pergi tido! aku risau banyak ni.



p/s: sebab aku sayang. ok.

Monday, December 6

saya takmahu jadi besar.

sebab bila saya jadi besar,
saya kena bawak kereta sendiri pergi manamana.
takde siapa nak tolong ambilhantar macam princess lagi.
takde siapa nak kesian dengan saya kalau saya balik lambat..
tolonglah faham, saya taknak kereta.
saya nak kereta dan driver hahah

rentetan gambar3 disebalik saya sudah besar.



.dinner @ pizza hut, semua ada.


.tukang bawak boat @ X-REK, PD.


.bersama yang besar tapi belum kahwin lagi.

.pakwan and cikmok.

.flower girl haha @ kenduri kakyatt.

p/s: bukan besar- gemokgedempoltendangmasukgol tu..

Wednesday, November 24

pandaipandai


kalau takboleh jadi pandai,
takpayah pandaipandai..

nanti jadi macam tupai,
sebab sepandaipandai tupai melompat itu ade 'pandaipandai'..
sebab tu tupai jatuh ke tanah.
sebab die takpandai tapi nak jadi pandaipandai..
kalau jatuh tu takhempap tanah takpe la jugak.
nie bila jatuh kena tanah,
kan dah susahsakitkan tanah tu..
kalau tanah sakit nanti tanah taksubur.
kesian tanah takboleh jadi tempat tanam pokok.
kalau takde pokok macamana manusia nk makan ulamsayuroksigenbla3 tu sume.

kesimpulannya,
TAKDE KESIMPULAN OTAK AKU TENGAH BENGONG SEBAB TANGAN KANAN AKU MACAM NAK TERTIMBUL MUSCLE YANG ORANG LAWANLAWAN BOXING ADE TU BILE AKU TERLALU MENJADI BURUH GAGAH UNTUK CUTI INI HAHAHAHAHAHAH! --ok taklawak.




Friday, November 19

tidak adil

aku ke yang mesti kuat?
tapi aku je yang asyik kena..
adil ke?

kalau..
kalau..
aku kate kalau eh.
kalau aku sakit, mati,
kau sedih x??
aku nak kau sedih.
tak adil lahh asyik aku je yang sedih..


aku tengah menangis sekarang.
salah orang lain,
orang lain tak kena.
aku cuma bela ape yg mampu,
aku yang kena. adil ke? ahh bongok betul.



Cukuplah...
kusimpan semua ceritaku
yang dulu

Tentangku...
tentang apapun yang membuatku
tiada berarti

Di Persimpangan aku...
berdiri
membisu
harus kuputuskan
kemanakah ku melangkah...

Reff : Jangan lagi
usikku meski aku tak tau
kemana lagi aku berlari
kejar harapan
yang sempat mengelam
biarkanlah
kuhidup dengan nafas yang baru
nafas yang menyimpan kedamaian
di persimpangan
aku berdiri

Cukup Januari kemarin kutinggalkan
kelamku...
tentangku
dan masa lalu yang membuatku
tiada berarti

p/s: doakan kekuatan aku~

Monday, November 15

sudah pencen

alhamdulillah paper terakhir adalah semalam.
perhatian semua,
saya sudah pencen belajar yang ini.

dan sebagai peminat saya,
saya nasihatkan agar kalian terus menyokong saya.
tq atas doa kalian hehe..:P



p/s: tahniah kepada yang sudah, baru, dan akan berumah&bertangga. kepada yang belum, mari laksanakan rancangan kita yang seterusnya.

Friday, November 5

xbaik la camni..

salam. wehh aku nak buat luahan hati.

AKU RASA, KAU KENA BERUBAH. KITA KENA BERUBAH.
sampai bila kita nak hidup macam nie?
hipokrit. pentingkan diri.
dahla tu weh..

meh aku nak pesan:

Dunia bukan kita punya,
Qiamat semua orang rasa.
Jomla kita samasama bersedia.
Jadi baik samasama,
Ramairamai apa kata? :D


p/s: xpuas hati, kita bincang & luah. terima dengan hati tabah. yang susah Allah permudah. sebab ukhuwah itu indah..:)

Thursday, October 28

semoga bhahahagia..:)

Selamat Hari Lahir..:)

Monday, October 25

akan kembali...

salam.


.study sambil sedih.


1. sedang study bersungguhsungguh inshaAllah (*_*)

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah, supaya kamu beruntung.
(Al- 'Imran: 200)


2. sedang ditinggalkan keliru sendiri.
klik ini, untuk kau.


p/s: ...kembali bila diseru.

Wednesday, October 20

novel terbaru saya.

PROLOG:

salam.
siapa pun jangan tak tau.
ummi saya cakap,
"gigi awak paling cantik antara gigi semua anak3 ummi"
(hahah ayat diatas telah diedit sebaiknya tanpa mengubah maksud asal. terimakasih)
ini adalah kerana gigi saya adalah terjaga rapi oleh saya kerana sejak gigi susu pertama saya dicabut oleh ayah, saya sudah menjadi orang yang sangat rajin mencabut gigi sendiri setiap kali mengalami kegoyangan atau dengan kata lain, setiap kali rasa gigi susu nak tercabut, saya goyangkan sendiri kuat3, saya ambil kain, saya cabut sendiri. maknanya tak susah macam adik5 saya yang lain yang penakut nak cabut gigi susu sendiri sampai gigi kekal nak tumbuh pun tak muat lepas tu jadi lahh mereka gigi-berlapis-taklawa-buruk sangat hahah. ok dah.


EPILOG:

tapi episod kecantikan gigi saya ibarat berakhir tadi.
saya telah ke klinik gigi kerana banyak kali mengalami kebengkakkan gusi dibahagian alexander geraham bell. setelah diperiksa, gigi alexander geraham bell saya rupanya mengalami kecelaruan-nakkeluarketaknak oleh kerana gigi saya yang begitu rapattersusunrapi itu telah menyebabkan gigi alexander geraham bell saya berasa tidakmuat untuk membolos saja dinding itu! kan dirinya. kau paham tak sampai setakat nie???!
kemudian doktor telah mengesyorkan saya untuk menjalankan pembedahan kecil bagi mencabut gigi yang takpatut dan mengguntingbuang sedikit tulang hujung pipi saya supaya gigi alexander geraham bell yang seboksebok nak tumbuh tu boleh tumbuh dengan pertumbuhan serta tumbuhmenumbuh yang baik.


p/s: kepada barisan makhluk bergigi cantik diluar sana, AWAS! lahh korang.. kepada Geng Gigi Tak Lawa, sila berbangga-janganasyikberbangang dengan gigi anda..:)

p/s 2: aku seronok bila ada kau! =]

Tuesday, October 12

cry!

''.. Menangislah, kadang manusia terlalu s0mb0ng untuk menangis.
Lalu untuk apa air mata telah dicipta.
Bukan hanya bahagia yang ada didunia..''

Kau silap besarlah kalau nak kawan dengan aku tapi taknak aku jaga kau macam kawan.



P/s: aku marah!

Sunday, October 10

untuk perhatian

salam. Exam saya akan bermula pada 26 okt0ber 2010 dan berakhir pada 14 n0vember 2010. Oleh itu saya mem0h0n d0a daripada anda dan meminta maaf diatas segala salah dan silap saya terhadap anda semua. Sem0ga d0sa saya tidak menjadi hijab pemisah antara diri saya dan kejayaan yang mardhatillah. Ameen. Terimakasih.


Saya akan bercuti seminggu belajar bermula pada 15 oktober 2010 sehingga 24 oktober 2010 tetapi mungkin tidak dapat ber-pulang ke halaman kampung kerana dikhuatiri tidak belajar. Kesulitan dikesali.




P/s: 28 oktober ade paper jugak. Mmg haram xblk ah wehh.

Monday, October 4

ade power

.muka aku ade power mmg cmnie kott.

I never thought I could feel this power.
I never thought that I could feel this free.
I'm strong enough to climb the highest tower.
And I'm fast enough to run across the sea.

And there's just no turning back,
When your hearts under attack,
Gonna give everything I have,
Cause this is my destiny.

p/s: ummi, ong rindu..

Sunday, September 26

terimakasih hidup.

''pengalaman hidup saya tidak menarik,
tetapi cara saya melalu pengalaman hidup saya sangat menarik- saya akui''



bila dah besar nanti, bila saya dah berjaya, bila orang tanya bagaimana dan apa penyebab kejayaan saya,
saya akan jawab bahawa ianya adalah kerana pengalaman hidup saya haha- heyp, ini serius.

bkn bmakna sekarang saya masih kecil,
cuma saya belum berjaya sepenuhnya untuk membuktikan kemenarikkn pengalaman hidup saya.

Saturday, September 25

duhai pendampingku

salam.
Lama xjenguk pendamping saya.
Maafkan saya wahai pendamping setia, bertahun kita bsama tapi saya asyik ada masa futur xingat kat kamu.
Maafkan saya sangat.
Saya sekarang sudah celarubuntu sebab banyak sangat masalah yg ke'timbul'an.
Tapi dikesempatan dalam kesempitan ini, saya m0hon maaf kepada yg mbaca atau mengeja blog saya ini, dan juga yg mengenali saya (ayat bajet artis) diatas kesalahsilapan yg telah saya lakukan, sengaja atau tidak.
M0ga saya diberi kemaafan.
Teristimewa buat ummi, ayah dan adik5 (adik aku ade 5org), ong mntk maaf sesangat.



Khusus juga kepada sumayyah muhd shamsuddin, jgn give up!

Saturday, August 28

da'ie die.

Do not sit
idle, for indeed death is
seeking you.
[Hasan Al-Basri]

p/s: br pulang dr Qiam dgn adik3. Nnt aku upload gmbr..<3

Saturday, August 21

Jangan berhenti, toma'ninah takpe.

Belajar 5minit, videos 1jam.
Assignment 5minit, movies 5jam.
Sesungguhnya laptop ini memang membawa kemerbahayaan yang melampau.
Tapi saya currently sedang berpegang dengan ayat ditajuk.
Jangan berhenti, toma'ninah takpe.
(woii nie ayat aku, nak cilok buat footnote la ngek.)

Apepun,
Selamat ber-Ramadhan.
Selamat ber-ROQ.
Selamat ber-samasama yang berilmu.

.nie haritu aku balik bukak puasa dengan mereka kat restaurant mo'men.
klik gambar untuk tumbesaran

p/s: memang saje aku bold-kan ayat tu walaupun kena pangkah sebab aku nak bagitaw jugak plagiarism itu salah disisi undang3 jalanraya

Monday, August 9

Hati tak bersih lagi.

Bismillah.
tajuk diatas, apa pendapat?
saya sedang merasainya.
taknak merasainya, tapi sedang merasainya.

pertama
dia. orang itu.
orang itu dan kumpulannya.
kumpulan beragama, kononnya yang istiQamah itu.
dia puncanya.
punca hati saya takbersih lagi.
dia berbicara seolah sedang berbahagia dengan agama tuhannya yang mulia.
tapi disebalik bicaranya itu ada baur nafsu yang berleluasa.
disebalik bicara agamanya yang pung-pang-pung-pang itu,
yang sampai ramai memuji-muji itu,
ada lagi jiwa serakahnya.
jiwa manusia murah yang umpama tiada iman.
teringin saya bersihkan hati saya dari berfikir soal kejelikkan perilaku itu.
tapi, how??

kedua
saya masih kurang baca quran setiap hari.
banyak yang missed dari yang tak-missed
saya-kah yang jelek itu?

ketiga
ramadhan hanya meniti minit.
ia hampir.
tapi saya, aku, kau, mereka..
masih ramai yang belum-bersedia.
"asyik belum je, habis tu bila??"


p/s: ummiayah tunggu deda balik okehh..:)

Thursday, August 5

Lahanat yang di Laknat!

Rasulullah s.a.w. pernah
menghitung orang-orang yang diLAKNAT di dunia ini dan disambutnya juga oleh
Malaikat,
diantaranya ialah
Lelaki yang memang oleh Allah dijadikan betul-betul Lelaki, tetapi dia menjadikan dirinya sebagai perempuan dan menyerupai perempuan;
dan yang kedua,
iaitu perempuan yang memang dicipta oleh Allah sebagai perempuan betul-betul, tetapi kemudian dia menjadikan dirinya sebagai Lelaki dan menyerupai orang Lelaki (Hadis Riwayat Thabarani).

Justru itu pulalah, maka Rasulullah s.a.w melarang Lelaki memakai pakaian yang dicelup dengan 'ashfar (zat warna berwarna kuning yang biasa dipakai untuk mencelup pakaian-pakaian wanita di zaman itu).

Jadi, ape yang tv3 macam haramjadah d0k siarkan berita mintak penyepak simpati untuk maknyah kedauh itu?



P/s: Haishh dunia dah taksabar mahu kiamat..

Tuesday, August 3

unkebal

bismillah.

Saya sedang belajar, dan belajar menghargai. Tidak mahu berada didunia sendiri saja.

Tapi harap maklum, saya sedang berhadapan dengan masalah stress sekarang. Jadi diminta kepada anda yang saya perlukan, untuk terus menyokong saya-janganhilangdarisaya dan kepada anda yang saya tidakperlukan, anda hanyalah penentu tahap turun-naik stress saya jadi takperlu tambahkan stress anda untuk dimarahi saya kerana itu akan menambah d0ubletriplekan tahap stress saya lebih daripada anda.

Jasa anda sekalian amatlah dihargai. Terimakasih..:)




p/s: aku menaip k0n0n3 matang kehape ntah ni. Maaf kalau ade yg tersinggung. Xberniat menyinggung pun..

Sunday, August 1

kemaruk itu apa?

salam.

Satu.
Bismillah. Alhamdulillah.. Akhirnya sempurna. Sila pastikan anda tidak mengambil hak orang lain ok. Done.

Dua.
Ida pergi wat assgmt sekarang. Jgn malas!



P/S: have a safe trip ye encik..:)

Wednesday, July 28

hadir

Dan selangkahku rapat kepadaMu, seribu langkah Kau padaku..

Es0k presentati0n. Stress.

Tuesday, July 27

mid-sha'ban

salam.
cuma nak berkongsi.

Bismillah..

Adalah disunnatkan berpuasa di bulan Sya‘ban sebagaimana yang diriwayatkan daripada Aisyah Radhiallahu ‘anha berkata:

Maksudnya: "Adalah Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam berpuasa sehingga kami mengatakan baginda tidak berbuka, dan baginda berbuka sehingga kami mengatakan baginda tidak berpuasa. Saya tidak pernah melihat Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam menyempurnakan puasa satu bulan kecuali pada bulan Ramadan dan saya tidak pernah melihat baginda berpuasa lebih banyak daripadanya pada bulan Sya‘ban."

(Hadits riwayat Bukhari)

dannn...

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam memperbanyakkan berpuasa pada bulan ini adalah disebabkan oleh beberapa perkara sebagaimana yang diriwayatkan daripada Usamah bin Zaid berkata:

Maksudnya: "Wahai Rasulullah! Aku belum pernah melihat engkau berpuasa satu bulan daripada bulan-bulan sebagaimana (banyaknya) engkau berpuasa di bulan Sya‘ban" Baginda bersabda: "Sedemikian itu kerana bulan Sya‘ban, bulan yang manusia lalai (kerana terletak) di antara bulan Rajab dan bulan Ramadan, dan Ia adalah bulan dimana diangkat padanya amalan-amalan manusia kepada Allah Rabbul ‘Alamin, maka aku suka supaya diangkat amalanku sedang aku di dalam keadaan berpuasa."

(Hadits riwayat An-Nasa’i)

1. amalan membaca yasin 3 kali untuk menyambut malam nisfu sha'ban adalah bid'ah. kerana tiada terdapat mana3 riwayat, hadith, apetah lagi ayat quran [nas] yang mengatakan ke-sunnat-annya. ia dilabelkan bid'ah bukan pada bacaan yasin itu, tetapi pada penceritaan yang mengaitkan nabi sedangkan ianya tidak samasekali. ianya adalah semata3 adat melayu.

2. fadhilat mid sha'ban tiada dalam dasar islam. malam yang diagungkan itu hanyalah lailatul-qadar sahaja.

3. berpuasa sunnat selepas mid-sha'ban adalah diharuskan kerana larangan berpuasa sunnat selepas mid-sha'ban itu adalah terdapat dari hadith dha'if.

*mid-sha'ban= 15 sha'ban.*

p/s: ini bukan cerita dongeng. ini betul3 punya. sumber berdasarkan islam Online, kitab Qardhawi: Fatawa Mu'asirat, Lujnah Daimah Arab Saudi, Lujnah Fatwa Al-Azhar, FiQh Sunnah, Ustaz Basri Ibrahim, majoriti mujtahid hari ini: Sayyid SabiQ, Prof Mutawalli Sya'rawi, Dr Abdul Karim Zaidan, dan Prof TM Hasbi AsSiddiqui. Wallahu'alam.

p/s II: i'm currently listening to maherzain- barakallah. ohh apekah??

Monday, July 26

sebulan

.saya dah bagi muka kasihan saya, tolong maafkan ya.

salam.
yaa sudah sebulan di sini. sebulan tanpa pulang.
lately nie macam banyak emosi.
kenapakah??
bukan dengan kawan je, dengan yang tak kawan pun emosi.
sebab tak dapat balikkah??
hehh..
sorry kepada yang dah terkena..
sumpah-tak-sengaja.

"ehemm. puasa jom?? :)"


p/s: ape kata yang mintak i balik tu, sponsor tambang i. mesti i on punye.. hahah ok i kedekut.

Thursday, July 22

hmmm

1) saya rindu bilik tv. dan isi perutnya. bilik tv dah sangat berubah sekarang.

Seandainya kau ada di sini denganku
Mungkin ku tak sendiri
Bayanganmu yang selalu menemaniku
Hiasi malam sepiku
Ku ingin bersama dirimu

Ku tak akan pernah berpaling darimu
Walau kini kau jauh dariku
Kan s’lalu ku nanti
Karena ku sayang kamu

Hati ini selalu memanggil namamu
Dengarlah melatiku
Kuberjanji hanyalah untukmu cintaku
Tak kan pernah ada yang lain

Adakah rindu di hatimu
Seperti rindu yang ku rasa
Sanggupkah ku terus terlena
Tanpamu di sisiku
Ku kan selalu menantimu

2) saya dihujani assignment gile sampai ramai terasa dengan saya sebab asyik tak contact mereka. (ayat bajet memang hott)

فَوَجَدَا عَبْداً مِّنْ عِبَادِنَا آتَيْنَاهُ رَحْمَةً مِنْ عِندِنَا وَعَلَّمْنَاهُ مِن لَّدُنَّا عِلْماً

Lalu mereka bertemu dengan seorang hamba di antara hamba-hamba Kami, yang telah Kami berikan kepadanya rahmat dari sisi Kami, dan yang telah Kami ajarkan kepadanya ilmu dari sisi Kami.

3) saya baru balik swimming kt VIP hotel dengan cik rabiatul adawiyah dan berasa sangat mengantuk sekarang. hahah. thx cik ada + cik fisha..:)

4) video ini buat saya hilang ngantukpenat yang ade.

[link]

5) sabtu ni nak buat ape ye? hahah. gedik nk sebut sabtu padahal cuti setiap jumaatsabtuahad.huu~

Tuesday, July 20

terasa


saya terasa dengan awak. kami terasa dengan awak. kawan dah lama. kenapa masih banyak rahsia?? saya tau ini dari orang lain. saya, kami terasa. awak camne? masih tega berahsia? huhh!

p/s I: kita dahlah jauh, dan awak masih berahsia..:(

p/s II: ehemm. wahai kamu yang cantik tu, jangan curi saya punya lahh!

Thursday, July 15



currently menggila dengan orang-gila rakan sebaya dalam kelas.
wahai ain, charp + zynoe aku dah berpunya rakan sebaya walawehh.
ehh tapi bukan lupa korang.
ohh btw, aku online kt oldtaste je sobs sedih gile.


p/s: semakin sayang alisha nie haa..

Saturday, July 10

far away

ok dah seminggu.

satu.
dan aku sangat bertabah hati. sedang bertabah hati. masih bertabah hati.
[ehh aku manade hati laaa- hati dah jadi batu mengarut!]
ana bikhair ehh tibo!

dua.
aku singgah rumah haninnazurah busuk lantas mendapati beliau tiada dirumah sebab pergi sagil dengan wanibunni haih memang nak kena betul. tapi amarah diatasi bila nampak berokben beliau berkedip3 tanda mintak aku guna untuk online.. *ok aku senyum* Lantas ditemani hamster yang asyik dok suwitt3 aku memang buat aku perasan habis, maka ter-updatelahh belogg ini. yeyeyy! alhamdulillah. takbir, Allahuakbar! [dapat update belogg seronok cam hape kau tengok]

tiga.
ohh sebelum lupa, aku sangat tension masuk kelas sekarang sebenarnya sebab dah tade kawan. budak3 markas semua dah blah. lari merata3 sampai aku rasa setiap kali masuk kelas pun aku jadi nervous tak tentu hala sehingga selalu kentut diam3 sebagai tanda tak ada kawan sobs. markas pun dah tak ada. derang jadikan DORM wehh gile macam sekolah menengah lahh harmoni sangat. pegawai keselamatan juga sangat menjalankan tanggungjawab sebab setiap pagi pun buat roadblock supaya kereta aku tadapat masuk dalam memang macam haramjadah berdedikasi.

empat.
assignment dah dapat sejak kelas pertama. azam, amel, dan rozy sila bersedia! hahah bajet ketua kumpulan walawehh..

p/s: saya rindu amie, nurul, ern, ain, charp, zy, dan alisha saya..




Saturday, July 3

pulang

salam.
post untuk bulan julai nie.
post sebelum masuk sekolah.. s0bs3 yeyeyy.

minta maaf untuk yang tersilap bicara terkasar bahasa tersegalagalanya.
sebab kita manusia hina.

untuk yang bakal balik+masuk sekolah semula, tapi macam sanggup taksanggup, ingat hadith ini.
"siapa yang menempuh satu jalan untuk menuntut ilmu, maka akan Allah mudahkan baginya jalan ke syurga"

untuk yang aku bakal tinggalkan, selamat jaga diri.

untuk penjaga hati jam saya, sila sayang jam itu macam saya sayang kamu heheh.


p/s: akan rindu rumah!!

Wednesday, June 30

terimakasih


sebab pesan kat saya untuk jadi baik macam yang awak suka..:)
terbaca ayatcinta, terkena batang hidung berjerawat mancung.

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدّاً
"Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, kelak Allah Yang Maha Pemurah akan menanamkan dalam (hati) mereka rasa kasihsayang." QS (Maryam: 96)

Monday, June 28

cancel lagi

ape nie??
CANCEL LAGI!!!
bila nak date nie??


huhh nak pergi merajuk baca quran.

وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُواْ لَهُ وَأَنصِتُواْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
Dan apabila dibacakan Al Qur'an, maka dengarkanlah baik-baik, dan perhatikanlah dengan tenang agar kamu mendapat rahmat . QS (Al-A'raf: 204)

Saturday, June 26

dating


salam.

hoii bila kau nak keluar dating ngan aku laa senget?? sepuk kang.

p/s: ehh xnak sepuk laa nak sayang muah3.

Friday, June 25

rindu sangat



Currently and always rindu my serikandi; Khairah Abd Halim and Najwa Nazeerah Nazaruddin. Bila nak balik nie wehh??

"...Wahai manusia sebagaimana kamu mempunyai hak atas isteri kamu, mereka (isteri) juga mempunyai hak ke atas kamu (suami). Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka ke atas kamu, maka mereka juga berhak diberikan makan dan pakaian, dalam suasana kasih sayang. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah-lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai ke dalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina..." -antara isi Khutbah terakhir Rasulullah s.a.w-

wallahu'alam.

p/s: orang lain pun saya rindu jugak..:D

Thursday, June 24

hasil

.ohh saya rindu macik3 nie boleh kan?.

terimakasih Allah.
saya sedang bergembira hasil kesabaran (insyaAllah)
seronok wehh seronok!

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ
Dan sungguh akan Kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. QS (Al-baqarah: 155)

Wednesday, June 23

PUPUS!


Pertemuan yang kuidam masih belum bersua
Perpisahan yang kutakutkan hadir sudah tiada kupinta
Harapan pudar mati untuk mencari lagi
Bagai lilin yang menerangi lalu padam jua

Apalah yang mampu kuberi
Agar rasa ingin berkasih hadir dalam diri
Tak mampu kumendusta hati ini lagi

Cinta yang tersulam tulus kurasakan pupus
Hingga ada terluka pada setiap bicaraku
Kasih yang mengukir mesra hilang dalam tawa
Namun inginku semula merasai nikmatnya

Mampukah rayuanku ini
Membuatkan ia kembali
Setiap kemanisan cinta
Tulus dan suci

Hadirkanlah sekali lagi cuma
Agar bernyawa cinta semula
Maafkan aku andai keterlaluan pintaku ini
[klik untuk download lagu ini]

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ
Hai orang-orang yang beriman, jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu , sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar. QS (Al-baqarah: 153)

p/s: saya sayang, saya benci, saya sabar. tengah sabar. masih sabar. Allah, tolong sabarkan saya..

Tuesday, June 22

Gehh..

Err.. Encik Hemsemm, saya rasa saya tiada kenamengena dengan anda.
Sukati anda lahh nak buat apa pun.
It's your life, kan?
Jya.

p/s: annoying = merimaskan/ mengacau.

Monday, June 21

idaman

.gambar contoh.


وَمِن كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ


"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran Allah." QS (Ad-Dhariyat: 49)

Sunday, June 20

pergi sekolah?

korang, jomlahh hangout dan bercuti bahagia lagi!!!

Saturday, June 19

takboleh

bukankah tuhan ciptakan malam
untuk beradu menanti siang
*****
bukankah tuhan titiskan hujan
menanti limpah kemarau panjang


sudah kau ida. pergi tidur.

Friday, June 18

jiwa besar

.pantai rantau abang, terengganu.
.dhuha di pantai.

Daripada kaca mata pengembara

Kita adalah berkelana

Daripada kaca mata penguasa

Kita adalah hambaNya yang lemah

Susurilah jalan-jalan kehidupan

Bertemankan suria nan indah

Renangilah gelora di lautan

Dengan kesabaran kelak kau kan tiba

Dakilah gunung yang tinggi

Untuk mencapai cita-citamu

Gapailah bintang yang kerlip

Untuk menerangi hatimu yang kecil ini

Luas jalan terbentang

Menuju kesaksian kebenaran

Biarpun ribut melanda

Duniakan cerah pabila ia reda

Percaya pada dirimu sendiri

Kelak kau kan berjaya menggapai impian

.anak ibu.

salam. sehari dirumah. baru pulang dari rantau abang. indahnya dunia Allah. kali pertama pergi dulu tengok bangunan je. tapi kali ni memang tengok ciptaan Allah betul. pantai cantik gila, penyu comel3 + lincah subhanallah.. memang mase tu nk nyanyi lagu open your eyes maher zain version plus what a wonderful turtles. ok teringat ayat nie..

.koda, haidar, koya, koyatt.

يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللّهَ لاَ
يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ
"Mereka bergirang hati dengan nikmat dan kurnia yang yang besar dari Allah, dan bahawa Allah tidak mensia-siakan pahala orang-orang yang beriman." QS (Al-'Imran: 171)


p/s: terengganu best!

Friday, June 4

duhai hati, tenanglah


usai qiam. dah berapa malam takboleh tidur lena. runsing jiwa, hati celaru, iman berkocak. ishh.. janganlah sampai iman turun-jatuh-terjelepuk. Allah, tenangkan hatiku. pening kepala nie. pagi nie nak demo.. takot pitam je nanti. hmm, sabarlah.. kan Allah nak uji tu. Allah uji sebab Dia tau kita mampu lahh.. apa yang saya dapat balik setelah hilang, kini telah pudar. ujian lahh tu kan?? mulamula Allah bagi rasa nikmat, lepas tu Allah uji, Allah tarik sekejap. kemudian, yang hilang telah dijumpai. tapi sebab kufur nikmat, xreti menghargai.. sikit3, nikmat nampak pudar, perlahanlahan Allah tarik. ishh.. taktenang sungguh. sebab nikmat dunia itu, saya jadi takkeruan macam nie.

وَقَطَّعْنَاهُمْ فِي الأَرْضِ أُمَماً مِّنْهُمُ الصَّالِحُونَ وَمِنْهُمْ دُونَ ذَلِكَ وَبَلَوْنَاهُمْ بِالْحَسَنَاتِ وَالسَّيِّئَاتِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ
"Dan Kami bagi-bagi mereka di dunia ini menjadi beberapa golongan; di antaranya ada orang-orang yang saleh dan di antaranya ada yang tidak demikian. Dan Kami coba mereka dengan (nikmat) yang baik-baik dan (bencana) yang buruk-buruk, agar mereka kembali (kepada kebenaran)." (QS 7:168)


dan, kena ingat..


عَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئاً وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئاً وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ
"...Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." (QS 2:216)


P/S: jadi, kepada kawan baik baru.. jangan tinggalkan aku ya..:P

Wednesday, June 2

syukur jangan kufur


h.a.m.b.a.

kau selalu minta "Ya Allah, kau beri bantuan kepadaku." tapi lepas kau dapat bantuan ade kau ucap terimakasih tuhan??

p/s: saya dapat balik apa yang saya pernah hilang. taktahu kali ini untuk berapa lama. tapi, terimakasih Allah..:)

Tuesday, June 1

duniawi betul


adik saya, amin teringin betul nak ayahummi beli rumah banglo yang ade swimming pool.
masa survey siap berangan nanti nak swimming harihari kalau dapat rumah tu. ciss betul.
maka berkatalah ustazah ketot a.k.a nina,
"amin, amin jadi je budak baiksoleh. nanti masuk syurga boleh dapat semua"

b.e.t.u.l

duniawi ni takpayah fikir sangat.
duniawi je..


M.A.R.I J.A.D.I B.A.I.K..:)

p/s: charp, takpayah pergi class lagi. duniawi je tu..:b

Saturday, May 15

TAK CUKUP BULAN

1. bermasalah dengan bulan april lantas tiada usaha untuk update blog pada bulan tersebut. ya, memang bermasalah dengan bulan april itu. bukan masalah broadband atau laptop. laptop dan broadband sangat sihat sejahtera saja sentiasa. oleh kerana itulah blog saya tidak cukup bulan sudah.

2. ohh dan harap maklum bahawa hp saya takrepair lagi. jadi memang takboleh tekan nombor tiga. lepas tu memanglah semua huruf DEF pun takboleh jugak. sampai kena type nama sendiri nurshahiba (kau anggap je lahh " d " tu perut terpusing sebab tu jadi " b "). mungkin sebab takcukup bulan jugaklah tu. huhh.


p/s: saya hidup bersama hartaharta r0sak. uhh!

Tuesday, March 30

dapat yang baru, yang lama kena tinggal

.gambar takde kenamengena dengan post, ade kenamengena dengan wallpaper laptop aku.

takperasan ke?
tapi memang betul kan?
rasa ade sesuatu yang taklengkap?
takpayah sibuksibuk nak kunun rasa 'itu'.
cume nak bagitahu,
yang lama masih ade lagi.
guna je bila nak.
sebab memang sejak dulu lagi macam tu.

p/s: post aku sekarang macam emo. apekah?

Thursday, March 25

kenapa??

kenapa kau takmarah je orang camtu?
yang sumpah-tak-tipu menyusahkan hidup kau.
siap kau boleh senyumsenyum konon kau tak hurt sikit pun.
ohh pandai kau buat muka fake, ida.

.nie bukan muka fake, nie muka bz.

Tuesday, March 16

taknampak


kadangkadang bukan salah bintang yang terus bersembunyihilang disebalik awan, tapi pandangan mata insan yang seringselalu mengelirukan.
-nurshahida-

sebab kita selalu rasa yang kita tiada sesiapa, tapi hakikat hamba kita lupa yang kita ini sesungguhnya masih berPunya. kawan bukan semestinya dia, atau dia sahaja. jadi nampakkan apa yang taknampak, nescaya kita takkan kecewa lagi..

p/s: chill lahh..:)

Saturday, March 6

anaksulung

.ayah ummi saya mmuah3.

bila check3 balik, ida xdelah teruk sangat.
banyak je baiknye. (pomot dir)
ummi baru lepas call, memetaforakan ummi dan ida.
ummi anak number 4, but i'm the eldest daughter.
ummi kata kesian ida, xdapat macam ummi dapat.
tapi memang..
tengok nina + dila pun dahh tau.
even salman, amin dengan mia punye manja pun ida dapat kesan.

salman tu:
mana boleh kne ejek, kne pukul, mesti air mata nak kuar. ciwek semacam. teringat mase kat skolah dlu, ida kje gaduh dengan budak laki je.. semata3 nak backup adik. jaguh betul. kat rumah, dari kecik sampai besar.. bila ayah nak main lawan3 dengan salman, mesti ida kne ade. nak jaga die.

nina + dila pulak:
macam kembar. macam mana nina dapat, macam tulah dila akan dapat. pergi-balik sekolah mesti berkenderaankan kereta. bas xboleh. manja kan?? ida xdapat pun camtu. main campak buang je. lagi jauh, lagi pandai3.. isk3.. (syahdu betul)

amin + mia:
pantang ida balik, mesti dapat 'sesuatu' macamlah ida ni cop coklatduitdunkindonutkfc sume. haizz..

jadi nak promote nie, anak sulung memanglahh..
1. back up/bela adik
2. banyak beralah
3. susah payah adik, die susah sekali
4. die susah payah, adik xsemestinye tahu

p/s: jadi, marilah jadi anak sulung dan berbangga dengannnya hahah.


(MESTI KALAU AYAH BACA POST NIE LEPAS NIE AYAH KESIAN PASTU BOLEH HANTAR IDA PERGI-BALIK UITM SETIAP MINGGU huhu~)

Tuesday, March 2

kesayangan..:]


Takkan lagi aku menunggu
kau hadir di dalam mimpi-mimpiku[sbb baru skali je kau hadir dlm mimpiku]
puasku mengharapkan dirimu
seperti mereka yang punya cinta[tahu xpe]

Diriku tanpa dirimu
kau tempuhi penuh bahagia[sbb kau ade ayahmama]
diriku mahu kau tahu
pedih ini kau tak terasa[sbb aku sorg3 kt sini]

Warkahku mengharapkan dirimu
seperti yang aku kenali dulu[kini dan selamanya]
setiaku menantikan dirimu
seperti setianya terhadap diriku[jangan nak mandai cari kak chida lain.]

Tapiku melepaskan mu
melangkah namun tak berdaya[terpaksa pulang kekampus]
terusku terus menunggu
cinta yang takkan pernah ada[belum ade..]


p/s: rindu nabil + 'aqilah kakak..

Thursday, February 11



korang, tunggu deda balik tau. taksabar nak outing!

p/s: miss very much the missing nina and eiz in this pic.

let me go



Andai diriku pergi
Tinggalkanmu sendiri
Usah kau sedih
Usah tangisi duga dari Ilahi

Andaiku pergi dulu
Tiba tika dan waktu
Telah tertulis takdir untukku
Perjanjian yang Maha Agung
Doakanku sejahtera disisiNya

ntah kenapa. ida xboleh ade dekat kamu lagi. jadi, sori lahh.. bukan nak boikot sesaje. tapi memang ida xmampu. rase berat duduk dengan kamu. maafkan ida. kamu bukan ida punya. isk3..