Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2009

seorang shahida itu...

dari yg berjiwa sgt tulus
salam.
ok..ida chaiyok!
ini kisah ttg seorg shahida.

seorg shahida itu,
lahirnya cukup dinanti,
jd bukti cinta bersemi,
dari ayahnya untuk ummi.
seorg shahida itu,
liku hidupnya penuh kepahitan,
stp dugaan mulanya beban,
tp ditempuh penuh kesabaran.
seorg shahida itu,
harusnya dalam diri diselaputi izzahnya untuk Islam,
juangnya harus takkan padam,
kerana yg mesti padam itu adalah mazmumah yang terpendam.
seorg shahida itu,
menangisnya bukan kerana lelaki,
bukan juga kerana harta yang dicari,
tp kerana syukur punyai keluarga harmoni,
nikmat Iman dan Islam yang tak bertepi.
seorg shahida itu,
degilnya kerana punya pendapat,
kerana akalnya masih mampu ligat,
untuk tega berfikir jln penyelesaian masalah yang tepat.
seorg shahida itu,
kini sedang menaip di papan kekunci,
sambil berfikir merenung diri,
dan mengira adakah masih punya pahala berbaki,
andai di bandingkan dengan d0sa menggunung tinggi.

wallahu'alam.

p/s: p0st ini terjadi skibat aku tgh meng0ng sbb asek memikirkn npe aku asek kn…

tentang muet

dari yg berjiwa sgt tulus
ok3..
skrg da pukul mlm..
tp ummi n ayah xsampai lg.
katenye nk amek..
sabar ida,sabar..
sementara tu nk st0ry psl xm muet arituh.
hasil mahsul stlh faced sume xm..
kire3 cmnie la..

reading:
membaca dgn sgt lembab
sampai siap rse cm nk td03 lg
(nmpk sgt salu ngelat mse ummi s0h abeskn atleast 1 novel english dlu3)

writing:
pnyela kalut.
sakit tgn.
lenguh.
kire3..xcukup perkataan lg.
add-on lg
kire lg..
sampai pk ble la nk cukup words nie
rse cm wat xm math.
pdhl english jek.

listening:
macam org PEKAK!!

speaking:
(wahh..ida speaking!)
okeyh,
sgt besh.
sbb ade mamat nsem back-up ida
mse part A(2 minutes presentation)
title die:- how to manage family inc0me -
p0int yg ida dpt:- reduce spending on food -
ida group first.
candidate A!!!
tanak cm si gagap yg cube m'jd si petah plak kn..
but,it's quite okeyhla..heheh.
mse part B(10 minutes discussion) plak
i state with my own point
b'lagak gile xnk ubah or joint venture dgn point org laen.
hahah..
seb baek di back-up si hensem candidate C.
(pgg…

examGILE!

dari yg berjiwa sgt tulus
pagi t beta ade xm pr0motion
beta xc0ver lg 3t0pic
n beta sgt risau
tp beta mls nk bace

dan masih cuba memahami diri.

menjawab bkn kerana aku gila

dari yg berjiwa sgt tulus3 perkara yang anda rasa gila tbe3 dpt award pelajar harapan kt malaysia.hahah.
b0rak kt f0n 24jam x 7hari mse bday.panas f0n ida.
ade laki appr0ach ida stlh tggkln gf die dpn3 ida.
3 perkara yang boleh buat anda gila ayah hulur atleast rm1000 sebulan.
dpt bunge.gile cm m0nyet.
tbe3 ade org maj0k dgn ida pastu ida da pujuk nk gedik3 lg mcmla ida nie b0yfren die.
3 perkara gila anda pernah lakukan kejar pencurik f0n ida mse kt KL.
jln3 kt KL sdgkn da taw dlm wallet takde duit LANGSUNG!
tampar pipi s0rg p0mpuan si**.
3 perkara gila anda teringin lakukan nk blasah ayah sampai lebam.tanam bunge r0s kt sekeliling rumah.
tak balik rumah 8tahun.bia sume rindu.hahah.
3 perkara gila anda tidak akan lakukan k0rek hidung dpn prince charming.
kawin lbh dari satu.
buang duit kt pengemis non-muslim/pengemis muslim yg xcacat langsung.
3 perkara gila yang mencuit hati bagi anda bile tgh ushar org,tbe3 org tu jatuh.sungguh gile ah.
tgk yamashita tomohisa salah jln mse nk wat persembahanade awek …

family update

dari yg berjiwa sgt tulus
wah..
sangat malas nk update snanye
tataw npe cm down gle
dah la dah mmg down
pastu rase di d0wn3 kn lg.(brape byk d0wn da..)
baru pulang ke kampus
lepak kt rumah sgt besh
jage adik3.
(oh..saye seorg akak yg mithali baek)
nie cerita dari rumah

st0ry1:
nina akhirnya dikenal pasti sebagai orang ketiga cerah selepas deda n man walaupun hakikatnya adalah yang paling gelap sewaktu dilahirkan.ini kerana tahap kegelapan kulit dila,amin, n mia telah berjaya mengatasi tahap kegelapan kulit nina.

st0ry2:
amin adalah se0rang pemalu kerana menidakkan kata3 se0rg makcik yang cuba memuji amin hensem dengan memberitahu bahawa salman lebih hensem..-->>oh tidakk!!!

st0ry3:
rahsia mia sebagai se0rang yang batak kamera telah terb0ngkar apabila semua handph0ne3 berkamera kakak dan abgnya dipenuhi gambar beliau.

st0ry4:
tahap kekuatan tidur yang paling maksima telah dikenal pasti dan pemenangnye adalah dila.

okeh..tu je k0t.--byk lg snanye tp xsanggup nk cte sbb sgt melampau dasatnye.

p/s: huh…