Skip to main content

seorang shahida itu...

dari yg berjiwa sgt tulus


salam.
ok..ida chaiyok!
ini kisah ttg seorg shahida.

seorg shahida itu,
lahirnya cukup dinanti,
jd bukti cinta bersemi,
dari ayahnya untuk ummi.
seorg shahida itu,
liku hidupnya penuh kepahitan,
stp dugaan mulanya beban,
tp ditempuh penuh kesabaran.
seorg shahida itu,
harusnya dalam diri diselaputi izzahnya untuk Islam,
juangnya harus takkan padam,
kerana yg mesti padam itu adalah mazmumah yang terpendam.
seorg shahida itu,
menangisnya bukan kerana lelaki,
bukan juga kerana harta yang dicari,
tp kerana syukur punyai keluarga harmoni,
nikmat Iman dan Islam yang tak bertepi.
seorg shahida itu,
degilnya kerana punya pendapat,
kerana akalnya masih mampu ligat,
untuk tega berfikir jln penyelesaian masalah yang tepat.
seorg shahida itu,
kini sedang menaip di papan kekunci,
sambil berfikir merenung diri,
dan mengira adakah masih punya pahala berbaki,
andai di bandingkan dengan d0sa menggunung tinggi.

wallahu'alam.

p/s: p0st ini terjadi skibat aku tgh meng0ng sbb asek memikirkn npe aku asek kne halau mse jual ice blended.jht mrk.huh.tp seorang shahida nie xde kne mengena dgn selain nurshahida zaini ye.xkesahla syahida pishal ke,syahidah ck,syahidah arshad mahupun nurin syahida.hahah.

dan masih cuba memahami diri.

Comments

I - s Y a said…
huhuh. cekal ye.
-sha- said…
sgt cekal. cuba cekal. huuu~

Popular posts from this blog

lebih baik

dari yg berjiwa sgt tulus
CUTI.yeayy!
ummi suruh ida belaja jahit baju kurung.
"sket3 jahit tudung. bukan setiap masa pakai tudung bulat"
tapi ida tidur. dan kne marah.
ohh ummi, bukankah tidur lebih baik dari buat yang bukanbukan??

nurul iman syuhada binti pak itam.
ohh muka beliau sangat bayi.
tp menjengkelkan bila tengok mukanya yg
bersedia-untuk-nangis-setiap-masa.
[nanti ida upload]

pulang dari xrek.
xtawlah ape pangkat snanye.
[fc+kameragirl+kakakcantik+makciksopan+ohh lupa...KODA]
berkenalan dengan abanglong yang sangat baik--> kN cakap.
dan ida rasa, ohh ''sangatbaik-xpernah-buli-ida''
selamat bertemu kembali syazman+hadi = kwn skola.
ida sila belajar untuk jadi sabar sebab dia marahmarah
dekat adik yang makihamun-macamlah-dia-takpernah-makihamun-ish3..
eh memang tapernah pun!!
[nanti update gmbr+video kt fb.KOTT.]


dan masih cuba memahami diri.

Tukar status

Alhamdulillah. I'm Married.



Moga pernikahan ini menjadi titik tolak utk kami membuka semua pintu kebaikan dan pintu syurga. Ameen, InshaAllah.










p/s: detail majlis akan diupdate kemudian. :D

Asmaradana

"Cinta suci tak kenal harta atau rupa. Dari darjat puteri raja hingga hamba.."-Asmaradana, Datin Tiara


Omagadd. Tapi tunang saya pernah cakap dia cuma suka perempuan cantik je sebab tu dia pilih saya. Fufufu~  *muntah-hijau.










p/s: saja nak bagitau dah ada tunang sebenarnya hihi. :D