Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2010

mid-sha'ban

salam.cuma nak berkongsi.
Bismillah.. Adalah disunnatkan berpuasa di bulan Sya‘ban sebagaimana yang diriwayatkan daripada Aisyah Radhiallahu ‘anha berkata:Maksudnya: "Adalah Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam berpuasa sehingga kami mengatakan baginda tidak berbuka, dan baginda berbuka sehingga kami mengatakan baginda tidak berpuasa. Saya tidak pernah melihat Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam menyempurnakan puasa satu bulan kecuali pada bulan Ramadan dan saya tidak pernah melihat baginda berpuasa lebih banyak daripadanya pada bulan Sya‘ban."(Hadits riwayat Bukhari)dannn...Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam memperbanyakkan berpuasa pada bulan ini adalah disebabkan oleh beberapa perkara sebagaimana yang diriwayatkan daripada Usamah bin Zaid berkata:Maksudnya: "Wahai Rasulullah! Aku belum pernah melihat engkau berpuasa satu bulan daripada bulan-bulan sebagaimana (banyaknya) engkau berpuasa di bulan Sya‘ban" Baginda bersabda: "Sedemikian itu kerana bu…

sebulan

.saya dah bagi muka kasihan saya, tolong maafkan ya.
salam.yaa sudah sebulan di sini. sebulan tanpa pulang. lately nie macam banyak emosi. kenapakah?? bukan dengan kawan je, dengan yang tak kawan pun emosi. sebab tak dapat balikkah?? hehh.. sorry kepada yang dah terkena.. sumpah-tak-sengaja.
"ehemm. puasa jom?? :)"

p/s: ape kata yang mintak i balik tu, sponsor tambang i. mesti i on punye.. hahah ok i kedekut.

hmmm

1) saya rindu bilik tv. dan isi perutnya. bilik tv dah sangat berubah sekarang.Seandainya kau ada di sini denganku
Mungkin ku tak sendiri
Bayanganmu yang selalu menemaniku
Hiasi malam sepiku
Ku ingin bersama dirimuKu tak akan pernah berpaling darimu
Walau kini kau jauh dariku
Kan s’lalu ku nanti
Karena ku sayang kamuHati ini selalu memanggil namamu
Dengarlah melatiku
Kuberjanji hanyalah untukmu cintaku
Tak kan pernah ada yang lainAdakah rindu di hatimu
Seperti rindu yang ku rasa
Sanggupkah ku terus terlena
Tanpamu di sisiku
Ku kan selalu menantimu2) saya dihujani assignment gile sampai ramai terasa dengan saya sebab asyik tak contact mereka. (ayat bajet memang hott)فَوَجَدَا عَبْداً مِّنْ عِبَادِنَا آتَيْنَاهُ رَحْمَةً مِنْ عِندِنَا وَعَلَّمْنَاهُ مِن لَّدُنَّا عِلْماًLalu mereka bertemu dengan seorang hamba di antara hamba-hamba Kami, yang telah Kami berikan kepadanya rahmat dari sisi Kami, dan yang telah Kami ajarkan kepadanya ilmu dari sisi Kami. 3) saya baru balik swimming kt VIP hotel dengan c…

terasa

saya terasa dengan awak. kami terasa dengan awak. kawan dah lama. kenapa masih banyak rahsia?? saya tau ini dari orang lain. saya, kami terasa. awak camne? masih tega berahsia? huhh!

p/s I: kita dahlah jauh, dan awak masih berahsia..:(

p/s II: ehemm. wahai kamu yang cantik tu, jangan curi saya punya lahh!
currently menggila dengan orang-gila rakan sebaya dalam kelas. wahai ain, charp + zynoe aku dah berpunya rakan sebaya walawehh. ehh tapi bukan lupa korang. ohh btw, aku online kt oldtaste je sobs sedih gile.

p/s: semakin sayang alisha nie haa..

far away

ok dah seminggu.
satu.
dan aku sangat bertabah hati. sedang bertabah hati. masih bertabah hati.[ehh aku manade hati laaa- hati dah jadi batu mengarut!] ana bikhair ehh tibo!
dua. aku singgah rumah haninnazurahbusuk lantas mendapati beliau tiada dirumah sebab pergi sagil dengan wanibunni haih memang nak kena betul. tapi amarah diatasi bila nampak berokben beliau berkedip3 tanda mintak aku guna untuk online.. *ok aku senyum* Lantas ditemani hamster yang asyik dok suwitt3 aku memang buat aku perasanhabis, maka ter-updatelahh belogg ini. yeyeyy! alhamdulillah. takbir, Allahuakbar! [dapat update belogg seronok cam hape kau tengok]
tiga. ohh sebelum lupa, aku sangat tension masuk kelas sekarang sebenarnya sebab dah tade kawan. budak3 markas semua dah blah. lari merata3 sampai aku rasa setiap kali masuk kelas pun aku jadi nervous tak tentu hala sehingga selalu kentut diam3 sebagai tanda tak ada kawan sobs. markas pun dah tak ada. derang jadikan DORM wehh gile macam sekolah menengah lahh harmoni sa…

pulang

salam.
post untuk bulan julai nie.
post sebelum masuk sekolah.. s0bs3 yeyeyy.

minta maaf untuk yang tersilap bicara terkasar bahasa tersegalagalanya.
sebab kita manusia hina.

untuk yang bakal balik+masuk sekolah semula, tapi macam sanggup taksanggup, ingat hadith ini.
"siapa yang menempuh satu jalan untuk menuntut ilmu, maka akan Allah mudahkan baginya jalan ke syurga"

untuk yang aku bakal tinggalkan, selamat jaga diri.

untuk penjaga hati jam saya, sila sayang jam itu macam saya sayang kamu heheh.


p/s: akan rindu rumah!!