.anakku bukan anakmu.

Saturday, March 6

anaksulung

.ayah ummi saya mmuah3.

bila check3 balik, ida xdelah teruk sangat.
banyak je baiknye. (pomot dir)
ummi baru lepas call, memetaforakan ummi dan ida.
ummi anak number 4, but i'm the eldest daughter.
ummi kata kesian ida, xdapat macam ummi dapat.
tapi memang..
tengok nina + dila pun dahh tau.
even salman, amin dengan mia punye manja pun ida dapat kesan.

salman tu:
mana boleh kne ejek, kne pukul, mesti air mata nak kuar. ciwek semacam. teringat mase kat skolah dlu, ida kje gaduh dengan budak laki je.. semata3 nak backup adik. jaguh betul. kat rumah, dari kecik sampai besar.. bila ayah nak main lawan3 dengan salman, mesti ida kne ade. nak jaga die.

nina + dila pulak:
macam kembar. macam mana nina dapat, macam tulah dila akan dapat. pergi-balik sekolah mesti berkenderaankan kereta. bas xboleh. manja kan?? ida xdapat pun camtu. main campak buang je. lagi jauh, lagi pandai3.. isk3.. (syahdu betul)

amin + mia:
pantang ida balik, mesti dapat 'sesuatu' macamlah ida ni cop coklatduitdunkindonutkfc sume. haizz..

jadi nak promote nie, anak sulung memanglahh..
1. back up/bela adik
2. banyak beralah
3. susah payah adik, die susah sekali
4. die susah payah, adik xsemestinye tahu

p/s: jadi, marilah jadi anak sulung dan berbangga dengannnya hahah.


(MESTI KALAU AYAH BACA POST NIE LEPAS NIE AYAH KESIAN PASTU BOLEH HANTAR IDA PERGI-BALIK UITM SETIAP MINGGU huhu~)

11 comments:

Nur Sakinah Nabilah, said...

sekiannya...
eh silap, kesiannya..
sob3..
mengalir je air mata mengenagkan kakak sulung yg sgt byk beralah ni..
:P

-sha- said...

Nur Sakinah Nabilah: haa tau pun. hargai skett ong nie. dahlah salu rela je kne buli hahah!

cahaya_ketenangan said...

alololo..cedeynye..
anak ketiga pon baik gak pe..
kan kinah bell kan??hehe..

Nur Sakinah Nabilah, said...

btOl3!!
marilah kita semua menjadi ank ke 3...
yg ANK SULUNG tu,
masuk blk dlm prot mak, suruh lahirkn kakak abg dlu..
hahaha

-sha- said...

cahaya_ketenangan: amboii yue. pandai ajak adik kte komplot. anak keberapa pun bagus. tp anak sulung plg bagus hahah.

Nur Sakinah Nabilah: awk nk jd anak sulung ea snanye?? beselah, anak sulung kan terbaik. sbb tu suro sumorg jd anak ke3 kan?? jeles ngan ong.

cahayalembut said...

I'm the eldest too! :P

-sha- said...

cahaya lembut: maka, tahniahlah..:)

seputehqaseh said...

selalunyer emak ayah paling sayang anak sulung sbb
1)dia byk bekorban utk adik2.
2)x banyak songeh mcm adik2 yg lain.
3)mature dan pikir panjang..
4)....tp akak anak ketiga pun baik jugak pe..hehhe

anak keberapa pun xkisah,emak ayah maner xsayang anak??
semua org ader kelebihan dan kekurangan masing2...so,saling melengkapi la ye..

-sha- said...

seputehqaseh: betul3..:P

Muz said...

aku pun anak sulung~ dari mak aku.. semua sama.. tapi dari nenek aku.. aku sentiasa lebih.. :)

-sha- said...

Muz: ngan aku pun kau sentiase lebih..:)