.anakku bukan anakmu.

Wednesday, October 20

novel terbaru saya.

PROLOG:

salam.
siapa pun jangan tak tau.
ummi saya cakap,
"gigi awak paling cantik antara gigi semua anak3 ummi"
(hahah ayat diatas telah diedit sebaiknya tanpa mengubah maksud asal. terimakasih)
ini adalah kerana gigi saya adalah terjaga rapi oleh saya kerana sejak gigi susu pertama saya dicabut oleh ayah, saya sudah menjadi orang yang sangat rajin mencabut gigi sendiri setiap kali mengalami kegoyangan atau dengan kata lain, setiap kali rasa gigi susu nak tercabut, saya goyangkan sendiri kuat3, saya ambil kain, saya cabut sendiri. maknanya tak susah macam adik5 saya yang lain yang penakut nak cabut gigi susu sendiri sampai gigi kekal nak tumbuh pun tak muat lepas tu jadi lahh mereka gigi-berlapis-taklawa-buruk sangat hahah. ok dah.


EPILOG:

tapi episod kecantikan gigi saya ibarat berakhir tadi.
saya telah ke klinik gigi kerana banyak kali mengalami kebengkakkan gusi dibahagian alexander geraham bell. setelah diperiksa, gigi alexander geraham bell saya rupanya mengalami kecelaruan-nakkeluarketaknak oleh kerana gigi saya yang begitu rapattersusunrapi itu telah menyebabkan gigi alexander geraham bell saya berasa tidakmuat untuk membolos saja dinding itu! kan dirinya. kau paham tak sampai setakat nie???!
kemudian doktor telah mengesyorkan saya untuk menjalankan pembedahan kecil bagi mencabut gigi yang takpatut dan mengguntingbuang sedikit tulang hujung pipi saya supaya gigi alexander geraham bell yang seboksebok nak tumbuh tu boleh tumbuh dengan pertumbuhan serta tumbuhmenumbuh yang baik.


p/s: kepada barisan makhluk bergigi cantik diluar sana, AWAS! lahh korang.. kepada Geng Gigi Tak Lawa, sila berbangga-janganasyikberbangang dengan gigi anda..:)

p/s 2: aku seronok bila ada kau! =]

6 comments:

anDi said...

kes gigi bongsu yg mngalami kecelaruan situasi nakkelurketak..dah berlaku raya ritu. org pergi beraya umah sanak sodare.. kte beraya kat spital akibat gusi bengkak siap lwn bengkak ng tonsil. lagi best smnggu raya baru boleh kunyah rendang.citt

Thaaqhib Mohammed said...

oo..boleh jugak ek macam tu

::Damia:: said...

heh..adik aku sorg nih...
mcm2 hal..

cuti ni 2gether2 lg tau..

syafakillah!
missU!

Nur Sakinah Nabilah, said...

Ok tahniah!
Ini membuktikan, gigi yg bajet cantik tu tak semestinya sihat.
Lebih baik gigi yang kurang cantik tapi sihat wal 'afiat ni :P
syafakillah.

tukang karut said...

ko mmg hantu gigi...

-sha- said...

anDi: hahah. nie kire penghantaran penyakit secara percuma kt kite ke hape nie?? huu~

Thaaqhib Mohammed: ade qeb, ade..


::Damia:: allahuyashfik. tu lahh kak, mmg mcm3. gath mane?? roger ahh. kite operate 15/11.


Nur Sakinah Nabilah: hey3. jangan nk bangga lebih sgt. sikit je xpe. allah tarik nikmat kangkangkang...


tukang karut: kau hantuah. geng jom.