.anakku bukan anakmu.

Monday, August 9

Hati tak bersih lagi.

Bismillah.
tajuk diatas, apa pendapat?
saya sedang merasainya.
taknak merasainya, tapi sedang merasainya.

pertama
dia. orang itu.
orang itu dan kumpulannya.
kumpulan beragama, kononnya yang istiQamah itu.
dia puncanya.
punca hati saya takbersih lagi.
dia berbicara seolah sedang berbahagia dengan agama tuhannya yang mulia.
tapi disebalik bicaranya itu ada baur nafsu yang berleluasa.
disebalik bicara agamanya yang pung-pang-pung-pang itu,
yang sampai ramai memuji-muji itu,
ada lagi jiwa serakahnya.
jiwa manusia murah yang umpama tiada iman.
teringin saya bersihkan hati saya dari berfikir soal kejelikkan perilaku itu.
tapi, how??

kedua
saya masih kurang baca quran setiap hari.
banyak yang missed dari yang tak-missed
saya-kah yang jelek itu?

ketiga
ramadhan hanya meniti minit.
ia hampir.
tapi saya, aku, kau, mereka..
masih ramai yang belum-bersedia.
"asyik belum je, habis tu bila??"


p/s: ummiayah tunggu deda balik okehh..:)

7 comments:

cahayalembut said...

psst:hebatla ayat! semacam mendalam maksudnya...

-sha- said...

haha ayat bajet nk skema tp xtau jadi ke x.. hehh. keyfa haluki?

Anonymous said...

Ummiyah? Apakah? Ummi ayah?
Akan ku nanti kepulanganmu sayang.

Nur Sakinah Nabilah, said...

baik, daku nantikan kepulanganmu............wohho

cahayalembut said...

jadi la tu... hehe,
aaa, makin baik dahh =) bila nak cerita? ke dah luahkan...

Anonymous said...

salam.updatela blogspot aka diari ni..x sabar na baca lagi cerita hidup mu..

-sha- said...

Anonymous 1: Ummi ayah la.. Ummi dan Ayah. Bukan Ummiyah. Siapa itu?

Nur Sakinah Nabilah: ye, sila tunggu sebaiknya.

cahayalembut: tak cerita lagi. nantila ye.. hehe.

Anonymous 2: dah update dah.. haihh..