Skip to main content

Hati tak bersih lagi.

Bismillah.
tajuk diatas, apa pendapat?
saya sedang merasainya.
taknak merasainya, tapi sedang merasainya.

pertama
dia. orang itu.
orang itu dan kumpulannya.
kumpulan beragama, kononnya yang istiQamah itu.
dia puncanya.
punca hati saya takbersih lagi.
dia berbicara seolah sedang berbahagia dengan agama tuhannya yang mulia.
tapi disebalik bicaranya itu ada baur nafsu yang berleluasa.
disebalik bicara agamanya yang pung-pang-pung-pang itu,
yang sampai ramai memuji-muji itu,
ada lagi jiwa serakahnya.
jiwa manusia murah yang umpama tiada iman.
teringin saya bersihkan hati saya dari berfikir soal kejelikkan perilaku itu.
tapi, how??

kedua
saya masih kurang baca quran setiap hari.
banyak yang missed dari yang tak-missed
saya-kah yang jelek itu?

ketiga
ramadhan hanya meniti minit.
ia hampir.
tapi saya, aku, kau, mereka..
masih ramai yang belum-bersedia.
"asyik belum je, habis tu bila??"


p/s: ummiayah tunggu deda balik okehh..:)

Comments

cahayalembut said…
psst:hebatla ayat! semacam mendalam maksudnya...
-sha- said…
haha ayat bajet nk skema tp xtau jadi ke x.. hehh. keyfa haluki?
Anonymous said…
Ummiyah? Apakah? Ummi ayah?
Akan ku nanti kepulanganmu sayang.
baik, daku nantikan kepulanganmu............wohho
cahayalembut said…
jadi la tu... hehe,
aaa, makin baik dahh =) bila nak cerita? ke dah luahkan...
Anonymous said…
salam.updatela blogspot aka diari ni..x sabar na baca lagi cerita hidup mu..
-sha- said…
Anonymous 1: Ummi ayah la.. Ummi dan Ayah. Bukan Ummiyah. Siapa itu?

Nur Sakinah Nabilah: ye, sila tunggu sebaiknya.

cahayalembut: tak cerita lagi. nantila ye.. hehe.

Anonymous 2: dah update dah.. haihh..

Popular posts from this blog

lebih baik

dari yg berjiwa sgt tulus
CUTI.yeayy!
ummi suruh ida belaja jahit baju kurung.
"sket3 jahit tudung. bukan setiap masa pakai tudung bulat"
tapi ida tidur. dan kne marah.
ohh ummi, bukankah tidur lebih baik dari buat yang bukanbukan??

nurul iman syuhada binti pak itam.
ohh muka beliau sangat bayi.
tp menjengkelkan bila tengok mukanya yg
bersedia-untuk-nangis-setiap-masa.
[nanti ida upload]

pulang dari xrek.
xtawlah ape pangkat snanye.
[fc+kameragirl+kakakcantik+makciksopan+ohh lupa...KODA]
berkenalan dengan abanglong yang sangat baik--> kN cakap.
dan ida rasa, ohh ''sangatbaik-xpernah-buli-ida''
selamat bertemu kembali syazman+hadi = kwn skola.
ida sila belajar untuk jadi sabar sebab dia marahmarah
dekat adik yang makihamun-macamlah-dia-takpernah-makihamun-ish3..
eh memang tapernah pun!!
[nanti update gmbr+video kt fb.KOTT.]


dan masih cuba memahami diri.

Tukar status

Alhamdulillah. I'm Married.



Moga pernikahan ini menjadi titik tolak utk kami membuka semua pintu kebaikan dan pintu syurga. Ameen, InshaAllah.










p/s: detail majlis akan diupdate kemudian. :D

Asmaradana

"Cinta suci tak kenal harta atau rupa. Dari darjat puteri raja hingga hamba.."-Asmaradana, Datin Tiara


Omagadd. Tapi tunang saya pernah cakap dia cuma suka perempuan cantik je sebab tu dia pilih saya. Fufufu~  *muntah-hijau.










p/s: saja nak bagitau dah ada tunang sebenarnya hihi. :D