Skip to main content

perihal orang turki

salam. sebelum apa3 aku mintak maaf siap3 la kalau ade orang turki yang boleh baca ini. aku bukan nk mengutuk, cuma ini yang aku lalui.

lokasi: جامعة أبو نور
situasi: introduction to food's name in arabic language (???)

okeh, dalam kelas. sebelah aku budak turki. budak 13 tahun. aisyah. slow pick-up sikit. biasalah budak kecik. most of the subject aku kne reexplain balik. ahh tapi tak kisah pun, sebab aku kan memang baik suka mengajar..:P

cikgu:
kau tahu ape itu udang??
lantas budak3 melayu semua kata tahu.

cikgu: kau pernah makan udang, wahai budak melayu?

lantas semua budak melayu angguk3 bangga. termasuk aku. tp aku takde la bangga sangat. biasabiasa je.. lepas dari tu aisyah tanya aku,

aisyah: ape itu udang?
aku: blablabla, itu-ini, gedebak gedebuk.. (sambil lukis3 dan buat gaya udang).
kau faham?
aku tanya dia. nak pastikan dia faham.
aisyah: (aisyah angguk. sambil lukis gambar mata kail, hujungnya ada udang.. kott) kau makan udang nie??
muka aisyah pelik.
aku angguk bangga. mestilah. pandai kau, aku kata kat aisyah.
aisyah: yang orang letak kat dalam air, lepas tu ikan makan.. namanya udang kan?
aisyah bertanya yakin sambil buat muka geli-geli sikit
aku tengok balik gambar aisyah lukis. duhh!!

aku: itu bukan udang!! itu CACING!!!
patutlah kau macam geli je tengok aku dari tadi. ciss!!

terpaksa aku bukak kamus dan tengok ape itu cacing dalam bahasa arab...

p/s: oii aku memang takpernah makan cacing ok. aku salah faham. arghh!
p/s II: post ini telah dialih bahasa supaya orang melayu je faham.

"kerana bila mereka terlalu sempurana, aku jadi disisihkan"



Comments

Anonymous said…
hee. akak makan cacing! HAHA
cacing pon sedap pe..kan dA?? hahahahaa
-sha- said…
Anonymous: sape kakak kau?? bukan aku sorang je mkn cacing. orang malaysia pun semua makan "cacing". euww..

cahaya_ketenangan: cehh. mmg paling sedap lg3 kalau buat sambal. perghh giur!
Anonymous said…
sape suruh x pandai lukes muahaha..
-anisa
nur hidayah said…
hahaha daa sedap ke cacing?
-sha- said…
anisa: kuajaq. aisyah tu yg buta seni. HAHAH!!

nur hidayah: hoii3. tanya la diri sendiri. semua rakyat malaysia pun makan la "cacing" tu.

Popular posts from this blog

Tukar status

Alhamdulillah. I'm Married.



Moga pernikahan ini menjadi titik tolak utk kami membuka semua pintu kebaikan dan pintu syurga. Ameen, InshaAllah.










p/s: detail majlis akan diupdate kemudian. :D

lebih baik

dari yg berjiwa sgt tulus
CUTI.yeayy!
ummi suruh ida belaja jahit baju kurung.
"sket3 jahit tudung. bukan setiap masa pakai tudung bulat"
tapi ida tidur. dan kne marah.
ohh ummi, bukankah tidur lebih baik dari buat yang bukanbukan??

nurul iman syuhada binti pak itam.
ohh muka beliau sangat bayi.
tp menjengkelkan bila tengok mukanya yg
bersedia-untuk-nangis-setiap-masa.
[nanti ida upload]

pulang dari xrek.
xtawlah ape pangkat snanye.
[fc+kameragirl+kakakcantik+makciksopan+ohh lupa...KODA]
berkenalan dengan abanglong yang sangat baik--> kN cakap.
dan ida rasa, ohh ''sangatbaik-xpernah-buli-ida''
selamat bertemu kembali syazman+hadi = kwn skola.
ida sila belajar untuk jadi sabar sebab dia marahmarah
dekat adik yang makihamun-macamlah-dia-takpernah-makihamun-ish3..
eh memang tapernah pun!!
[nanti update gmbr+video kt fb.KOTT.]


dan masih cuba memahami diri.

Asmaradana

"Cinta suci tak kenal harta atau rupa. Dari darjat puteri raja hingga hamba.."-Asmaradana, Datin Tiara


Omagadd. Tapi tunang saya pernah cakap dia cuma suka perempuan cantik je sebab tu dia pilih saya. Fufufu~  *muntah-hijau.










p/s: saja nak bagitau dah ada tunang sebenarnya hihi. :D