.anakku bukan anakmu.

Wednesday, February 9

perihal orang turki

salam. sebelum apa3 aku mintak maaf siap3 la kalau ade orang turki yang boleh baca ini. aku bukan nk mengutuk, cuma ini yang aku lalui.

lokasi: جامعة أبو نور
situasi: introduction to food's name in arabic language (???)

okeh, dalam kelas. sebelah aku budak turki. budak 13 tahun. aisyah. slow pick-up sikit. biasalah budak kecik. most of the subject aku kne reexplain balik. ahh tapi tak kisah pun, sebab aku kan memang baik suka mengajar..:P

cikgu:
kau tahu ape itu udang??
lantas budak3 melayu semua kata tahu.

cikgu: kau pernah makan udang, wahai budak melayu?

lantas semua budak melayu angguk3 bangga. termasuk aku. tp aku takde la bangga sangat. biasabiasa je.. lepas dari tu aisyah tanya aku,

aisyah: ape itu udang?
aku: blablabla, itu-ini, gedebak gedebuk.. (sambil lukis3 dan buat gaya udang).
kau faham?
aku tanya dia. nak pastikan dia faham.
aisyah: (aisyah angguk. sambil lukis gambar mata kail, hujungnya ada udang.. kott) kau makan udang nie??
muka aisyah pelik.
aku angguk bangga. mestilah. pandai kau, aku kata kat aisyah.
aisyah: yang orang letak kat dalam air, lepas tu ikan makan.. namanya udang kan?
aisyah bertanya yakin sambil buat muka geli-geli sikit
aku tengok balik gambar aisyah lukis. duhh!!

aku: itu bukan udang!! itu CACING!!!
patutlah kau macam geli je tengok aku dari tadi. ciss!!

terpaksa aku bukak kamus dan tengok ape itu cacing dalam bahasa arab...

p/s: oii aku memang takpernah makan cacing ok. aku salah faham. arghh!
p/s II: post ini telah dialih bahasa supaya orang melayu je faham.

"kerana bila mereka terlalu sempurana, aku jadi disisihkan"



6 comments:

Anonymous said...

hee. akak makan cacing! HAHA

cahaya_ketenangan said...

cacing pon sedap pe..kan dA?? hahahahaa

-sha- said...

Anonymous: sape kakak kau?? bukan aku sorang je mkn cacing. orang malaysia pun semua makan "cacing". euww..

cahaya_ketenangan: cehh. mmg paling sedap lg3 kalau buat sambal. perghh giur!

Anonymous said...

sape suruh x pandai lukes muahaha..
-anisa

nur hidayah said...

hahaha daa sedap ke cacing?

-sha- said...

anisa: kuajaq. aisyah tu yg buta seni. HAHAH!!

nur hidayah: hoii3. tanya la diri sendiri. semua rakyat malaysia pun makan la "cacing" tu.