.anakku bukan anakmu.

Monday, February 21

berwajah bulat

salam.
(bg salam tiba3 teringat lagu din-din-aladin-naik-motor-xde-lesen-sambungsendiri..)
ok stop.
kali ni aku nk kisahkan lagi tentang hidup aku kat sini.
(lagi3 kisah hidup. bosannn..)
nk baca, sila. xnak, sudah.

aku sekarang kira dah boleh tahan tere la cakap arab stakat
kt pasar nak beli laukpauk buat masak balik nanti.
tapi aku sungguh xfaham.

aku beriya pungpangpungpang cakap arab fushah-ammi semua aku gaul,
sekali dapat pujian..
"ohh orang cina pandai berbahasa arab. kamu bagus."

apakah wehh??
aku melayu la..
setakat mix sikit3, ishh memanglahh..
tapi cakap macam nie, aku beranglah jugak.
hadehhh...


sekarang aku nekad, bila pergi manamana, cakap arab je aku nak bulatkan mata macam nie. biar nampak melayu. setuju?

9 comments:

Amel said...

Sebelum aku komen entry ini, aku nk ckp dulu kau nye About Me kat sebelh ni Tipoooooooo. Bile mse aku pendiam? Haha.
Aku stuju. Kau wat mate bulat2 pastu kau hempuk sape yang ckp kau Cine gak. Ckp Cine berak x bsuh gune air. Xkn lah sye Cine haha. Tapi kau ckp dalam Arab lahh.

:: aLpHaFiGuRe :: said...

arab mmg camtu laaa..diorg nmpak melayu jer, msti igt org cina..x kisah la mata sepet ke x..

-sha- said...

Amel: hahah. aku memang pendiam ok. hohh. memang aku sudah pura3 mahu hempuk dah pak arab yg gatal ckp muke aku cina bgn pagi xbasuh gigi tu. hahah.

:: aLpHaFiGuRe :: : ah kau nipu xagak. banyak melayu derang tanye indon + pattani, aku sorg cina.. apakah? hahah.

Amel said...
This comment has been removed by the author.
Amel said...

Lagi kau ckp Cine pergi skolah x basuh rambut haha. Weh ok x sne? Kau ni dah ah syp trus. Aku tau kau hidup ke x bce blog tau x. Dah lah xtau apesal tetibe boelh fly sne? Byk sye nk tau lahhh awakk.

aNdi.Hanin::حنين نظوره said...

heh.pakai je name tag
"saya melayu, saya orang malaysia"

siap bendera malaysia. :P


tp tulis arab naaa.ngihngih

-sha- said...

Amel: awak yang mentang3 dah grad pastu diam. ckp aku lak diam. ehh aku duduk ngan cina la.. xboleh nk kutuk sgt. cina nie pembersih wehh..

aNdi.Hanin::حنين نظوره: memang kalau boleh nak pakai tapi xingat bendera msia ade bape bulan, bape bintang, bape matahri.. tu sume kena tau tu hahah.

aNdi.Hanin::حنين نظوره said...

ngek. google lagi patriotik drpd awk kottt :P

-sha- said...

ahh google semua die fanaTIK.