Skip to main content

mari berjimat

.aihh ni org3 aku rindu sgt nie.
salam. ini post promotion untuk pelancongan.

jom. mari. dtg ke syria..
anda boleh jimat sehingga 30% duit gaji anda tidak diusik (kalau kau ade gaji laa).

ini adalah kerana;
1. setiap hari anda dapat makan free merata3. cuma buat muka kesian dan anda akan diberi makan. tapi roti pun sebenarnye cuma 45 lera dah boleh dapat sekilo.
2. peruntukan untuk penggunaan transport sekitar dimashq cuma 10 lera untuk pergi dan balik.
3. penggunaan jam loceng atau alarm clock adalah sama sekali tidak diperlukan. anda boleh bangun dengan mendengar bunyi horn kenderaan yg berkeliaran diluar.
4. anda juga boleh belajar bercakap bahasa arab dengan mudah kerana kebanyakan peniaga adalah guru bahasa arab. الكلمة الإنكليزية محظورة
5. penggunaan aircond yg mahal adalah sangat tidak perlu.
6. air untuk minum disediakan free meratarata.
7. sebelum sampai syria boleh lepak bahrain + jordan dulu.
8. dan lainlain datang sendiri kalau nak tau..

sekian laporan dari saya.
rm 1 = 15 lera.

pakej ini adalah untuk الشتاء (musim sejuk) sahaja..bahrain.

.البحر الميت, jordan.
.halab, syria.
.الجامع الأموي dimashq, syria.

p/s: panggilan untuk alisha, ini hadiah untuk anda..:)

Comments

cahayalembut said…
kalau ana gi sana asyik makan roti je, habis la... balik msia orang tak kenal dah.huhu
nti takpe la...maintain je kurus :D
Liya said…
waaaaaaa shahida..best3x.!!
tggu kite g sne next year ye..kekekeke~ kite trgn sgt nk g laut mati, nanti awk bwk balik air laut tu utk kite taw..:p
Amel said…
Wahhh lagi jimat dri Kat Segamat ni Ida.
-sha- said…
cahayalembut: oii manade mkn roti gemok. ana ok je kott.. jgn nk ngade. roti mknn asasi ana kt sini hahah.

Liya: oii awk g la sorg3 thn depan. kte bulan pat nie nk balik dah.. hahah..:P

Amel: memang jimat wehh.. xpayah rempit jugak- jimat tenaga moto aku dukung kau hee..:P

Popular posts from this blog

lebih baik

dari yg berjiwa sgt tulus
CUTI.yeayy!
ummi suruh ida belaja jahit baju kurung.
"sket3 jahit tudung. bukan setiap masa pakai tudung bulat"
tapi ida tidur. dan kne marah.
ohh ummi, bukankah tidur lebih baik dari buat yang bukanbukan??

nurul iman syuhada binti pak itam.
ohh muka beliau sangat bayi.
tp menjengkelkan bila tengok mukanya yg
bersedia-untuk-nangis-setiap-masa.
[nanti ida upload]

pulang dari xrek.
xtawlah ape pangkat snanye.
[fc+kameragirl+kakakcantik+makciksopan+ohh lupa...KODA]
berkenalan dengan abanglong yang sangat baik--> kN cakap.
dan ida rasa, ohh ''sangatbaik-xpernah-buli-ida''
selamat bertemu kembali syazman+hadi = kwn skola.
ida sila belajar untuk jadi sabar sebab dia marahmarah
dekat adik yang makihamun-macamlah-dia-takpernah-makihamun-ish3..
eh memang tapernah pun!!
[nanti update gmbr+video kt fb.KOTT.]


dan masih cuba memahami diri.

Tukar status

Alhamdulillah. I'm Married.



Moga pernikahan ini menjadi titik tolak utk kami membuka semua pintu kebaikan dan pintu syurga. Ameen, InshaAllah.










p/s: detail majlis akan diupdate kemudian. :D

Asmaradana

"Cinta suci tak kenal harta atau rupa. Dari darjat puteri raja hingga hamba.."-Asmaradana, Datin Tiara


Omagadd. Tapi tunang saya pernah cakap dia cuma suka perempuan cantik je sebab tu dia pilih saya. Fufufu~  *muntah-hijau.










p/s: saja nak bagitau dah ada tunang sebenarnya hihi. :D