Skip to main content

dunia aneh

aku tengok sekarang dunia makin aneh.
kalau aku lari sanasini, semua masih tak selamat.
lebih perit, aku pernah hampir ditembak.
lebih aneh, aku pernah merasa memegang pistol.
dan berhempaspulas berlari selamatkan diri.

senapang penuh peluru depan mataku..
diacukan untuk membunuhku.

lantas..
DUMM!!!
aku terjaga. ohh, aku mimpi. rasa aneh.


"mimpi adalah kunci untuk kita menaklukkan dunia."
-nidji, laskar pelangi-

tp kalau mimpi macam ni, boleh takluk dunia jugak ke?
ohh aku ingat aku dah banyak sangat tido siang nie..


tapi sebenarnya baru tengok cite laskar pelangi HAHAH ketinggalan zaman betul.


selamat hari tambah umur untuk adik aku nur sakinah nabilah a.k.a NINAbell, ninabell.. nina membebel. semoga kau cepat kenal dunia.

Comments

buu buuu baru tgk cite laskar pelangi :P tahniahh la..
btw thanks

Popular posts from this blog

lebih baik

dari yg berjiwa sgt tulus
CUTI.yeayy!
ummi suruh ida belaja jahit baju kurung.
"sket3 jahit tudung. bukan setiap masa pakai tudung bulat"
tapi ida tidur. dan kne marah.
ohh ummi, bukankah tidur lebih baik dari buat yang bukanbukan??

nurul iman syuhada binti pak itam.
ohh muka beliau sangat bayi.
tp menjengkelkan bila tengok mukanya yg
bersedia-untuk-nangis-setiap-masa.
[nanti ida upload]

pulang dari xrek.
xtawlah ape pangkat snanye.
[fc+kameragirl+kakakcantik+makciksopan+ohh lupa...KODA]
berkenalan dengan abanglong yang sangat baik--> kN cakap.
dan ida rasa, ohh ''sangatbaik-xpernah-buli-ida''
selamat bertemu kembali syazman+hadi = kwn skola.
ida sila belajar untuk jadi sabar sebab dia marahmarah
dekat adik yang makihamun-macamlah-dia-takpernah-makihamun-ish3..
eh memang tapernah pun!!
[nanti update gmbr+video kt fb.KOTT.]


dan masih cuba memahami diri.

Tukar status

Alhamdulillah. I'm Married.



Moga pernikahan ini menjadi titik tolak utk kami membuka semua pintu kebaikan dan pintu syurga. Ameen, InshaAllah.










p/s: detail majlis akan diupdate kemudian. :D

Asmaradana

"Cinta suci tak kenal harta atau rupa. Dari darjat puteri raja hingga hamba.."-Asmaradana, Datin Tiara


Omagadd. Tapi tunang saya pernah cakap dia cuma suka perempuan cantik je sebab tu dia pilih saya. Fufufu~  *muntah-hijau.










p/s: saja nak bagitau dah ada tunang sebenarnya hihi. :D