Skip to main content

thabit qulubana

dari yg berjiwa sgt tulus

"mak saya ustazah.."
"ayah ana imam masjid"
"atok aku dulu bilal kampung"
....................................................
"tapi kau tu buat bagi malu keturunan kau yg ber'agama' sgt tu, buat ape?"

ayuh muhasabah..terasa pun ade nie.
pastu baru terase..
pentingnye kite hidup dalam kumpulan yang mengamalkan Islam,
kelompok yang menghayati Islam,
memperjuangkan Islam,
merasa manisnya iman,
nikmatnya tarbiyah,
bila kite dalam kumpulan yang menghayati Islam,
[USRAH!USRAH!USRAH!]
insyaAllah diri ini akan t'lindung dari serigala3 yang sedia membaham kite.
syukur kepada Allah yang melindungi dari ancaman-ancaman luar..
Betapa pentingnya jemaah yang mengambil islam sebagai cara hidup.
[klik]

dan masih cuba memahami diri.

Comments

Popular posts from this blog

lebih baik

dari yg berjiwa sgt tulus
CUTI.yeayy!
ummi suruh ida belaja jahit baju kurung.
"sket3 jahit tudung. bukan setiap masa pakai tudung bulat"
tapi ida tidur. dan kne marah.
ohh ummi, bukankah tidur lebih baik dari buat yang bukanbukan??

nurul iman syuhada binti pak itam.
ohh muka beliau sangat bayi.
tp menjengkelkan bila tengok mukanya yg
bersedia-untuk-nangis-setiap-masa.
[nanti ida upload]

pulang dari xrek.
xtawlah ape pangkat snanye.
[fc+kameragirl+kakakcantik+makciksopan+ohh lupa...KODA]
berkenalan dengan abanglong yang sangat baik--> kN cakap.
dan ida rasa, ohh ''sangatbaik-xpernah-buli-ida''
selamat bertemu kembali syazman+hadi = kwn skola.
ida sila belajar untuk jadi sabar sebab dia marahmarah
dekat adik yang makihamun-macamlah-dia-takpernah-makihamun-ish3..
eh memang tapernah pun!!
[nanti update gmbr+video kt fb.KOTT.]


dan masih cuba memahami diri.

Tukar status

Alhamdulillah. I'm Married.



Moga pernikahan ini menjadi titik tolak utk kami membuka semua pintu kebaikan dan pintu syurga. Ameen, InshaAllah.










p/s: detail majlis akan diupdate kemudian. :D

Asmaradana

"Cinta suci tak kenal harta atau rupa. Dari darjat puteri raja hingga hamba.."-Asmaradana, Datin Tiara


Omagadd. Tapi tunang saya pernah cakap dia cuma suka perempuan cantik je sebab tu dia pilih saya. Fufufu~  *muntah-hijau.










p/s: saja nak bagitau dah ada tunang sebenarnya hihi. :D