Skip to main content

BM tak guna!

dari yg berjiwa sgt tulus






BM tu ape??
Bahasa Malaysia la..
bkn borang Baitul Muslim yang haram kejamban ida nk isi tuh! yg bgs diisi semua:)

ok..cerita asal.
mase tgh jln3 naik tren ngan ummi (jln3 ke naek tren snanye?)
terjadi perbualan antara ida dan ummi kira3 begini..

ummi: "shahida, cube tgk board tu. BM die error" (smbil tunding jari kt gmbr seperti diatas)
ida: "haa..npe?" (dgn mke sumpah xphm npe board tu harus dipersalahkn)
ummi: "huh, lemah BM awk nie.."
ida: "mmgla.. da kate pn BM dpt c6. klu teror mstila xhuru hara cmtu. jd ape slh papan tu?"
ummi: "slhnya adalah bila mereka mengatakan bahawa org3 dipapan itu memerlukan tempat duduk lebih. harusnya setiap org mendapat 1 tmpt duduk sahaja, bkn lbh." sila rujuk buku teks bahasa melayu SPBT darjah 4 m/s 145 cetakan ke 3 untuk mendapatkn ayat skema ini

jadi ape yg BM xguna??
hmm.. tentulah BM ida yg xguna.
jd bahasa ape sdg ida gunakan nie?
BM pasar!

p/s: huh.. rosak aku ini.

dan masih cuba memahami diri.

Comments

kinabell said…
aaa?
xphm oh.
ape yg slh board uh?
ong pn bm cellamek cm awk gak ke ek?
huu~

Popular posts from this blog

lebih baik

dari yg berjiwa sgt tulus
CUTI.yeayy!
ummi suruh ida belaja jahit baju kurung.
"sket3 jahit tudung. bukan setiap masa pakai tudung bulat"
tapi ida tidur. dan kne marah.
ohh ummi, bukankah tidur lebih baik dari buat yang bukanbukan??

nurul iman syuhada binti pak itam.
ohh muka beliau sangat bayi.
tp menjengkelkan bila tengok mukanya yg
bersedia-untuk-nangis-setiap-masa.
[nanti ida upload]

pulang dari xrek.
xtawlah ape pangkat snanye.
[fc+kameragirl+kakakcantik+makciksopan+ohh lupa...KODA]
berkenalan dengan abanglong yang sangat baik--> kN cakap.
dan ida rasa, ohh ''sangatbaik-xpernah-buli-ida''
selamat bertemu kembali syazman+hadi = kwn skola.
ida sila belajar untuk jadi sabar sebab dia marahmarah
dekat adik yang makihamun-macamlah-dia-takpernah-makihamun-ish3..
eh memang tapernah pun!!
[nanti update gmbr+video kt fb.KOTT.]


dan masih cuba memahami diri.

Tukar status

Alhamdulillah. I'm Married.



Moga pernikahan ini menjadi titik tolak utk kami membuka semua pintu kebaikan dan pintu syurga. Ameen, InshaAllah.










p/s: detail majlis akan diupdate kemudian. :D

Asmaradana

"Cinta suci tak kenal harta atau rupa. Dari darjat puteri raja hingga hamba.."-Asmaradana, Datin Tiara


Omagadd. Tapi tunang saya pernah cakap dia cuma suka perempuan cantik je sebab tu dia pilih saya. Fufufu~  *muntah-hijau.










p/s: saja nak bagitau dah ada tunang sebenarnya hihi. :D