Skip to main content

sahabat dari syurga

Bismillah.. FUHHHHHHH! *tiup debu.


Lama tak update blog. Nampak sgt bz lahh konon kan. ;P
Semalam usrah, (yang agak lama jugak tak pergi)
Bukan saja3 taknak pergi tapi memang orang katakan dugaan orang mukmin.


Aku currently sedang bz menyiapkan assignments dan projects yang tak kurang menduga jugak. Semua pun nak menduga. tsk.



Sesuatu yang aku perasan sepanjang dilanda duga nie adalah, aku tak putus3 mendapat sokongan moral dan
takmoral
kata3 semangat. Walaupun terus terang aku memang yang takbanyak kawan tu, tapi setakat semua kawan3 yang aku ada sekarang majoritinya menyokong aku dari belakangdepankirikanan. Terimakasih sangat.


Inikah namanya sahabat dari syurga?
Bagi aku walaupun syurga bukan aku yang tentukan, tapi untuk sahabat3 moral aku ini aku doakan syurga buat mereka.




Lagi satu, sekarang aku macam dikelilingi sahabat3 yang aku xtau entah datang dari mana akal mereka yang xsabar nak kawin sampai berani3 nak try sebat laki orang. (sebat maksud aku mestilahh yang menggatai-merla dengan laki orang tanpa pengetahuan isteri lelaki itulah). Tapi topik ini aku akan update masa lain sebab sekarang aku kena sambung buat assignment--well, orang rajinlah katakan.


Sampai sini je, kepada semua sahabat.. Teruskanlah bersahabat dengan aku, akan aku doakan syurga untuk kalian. InshaAllah. :)

Comments

Popular posts from this blog

lebih baik

dari yg berjiwa sgt tulus CUTI. yeayy! ummi suruh ida belaja jahit baju kurung. "sket3 jahit tudung. bukan setiap masa pakai tudung bulat" tapi ida tidur. dan kne marah. ohh ummi, bukankah tidur lebih baik dari buat yang bukanbukan?? nurul iman syuhada binti pak itam. ohh muka beliau sangat bayi. tp menjengkelkan bila tengok mukanya yg bersedia-untuk-nangis-setiap-masa. [nanti ida upload] pulang dari xrek. xtawlah ape pangkat snanye. [fc+kameragirl+kakakcantik+makciksopan+ohh lupa...KODA] berkenalan dengan abanglong yang sangat baik--> kN cakap. dan ida rasa, ohh ''sangatbaik-xpernah-buli-ida'' selamat bertemu kembali syazman+hadi = kwn skola. ida sila belajar untuk jadi sabar sebab dia marahmarah dekat adik yang makihamun-macamlah-dia-takpernah-makihamun-ish3.. eh memang tapernah pun!! [nanti update gmbr+video kt fb.KOTT.] dan masih cuba memahami diri.

Ocd berbalik

Siapa ada ocd kita geng. *sep! - Pernah baca/dengar ayat ni? Haha. Aku selalu dengar. Tapi tak pernah sep dengan orang. Because i am obviously non-ocd.  .gambar langsung takda ocd. - K berbalik semula pada ocd. Aku suka organize everything accordingly tapi aku kategori yang tolerateable dan flexible macam ahli gimnas. Tetiba. Contohnya aku still boleh pakai skirt kemudian terjah masuk hutan cumanya tak berapa kena la sebab tak ikut tema. But i am still okay with that. Kalau kena kejar rimau aku keluar skill panjat pokok macam monkey la. Gituu. - Haritu aku berjalan dengan orang ocd. Orang ocd yang aku kenal yang betul ocd tak banyak pun sorang dua je mungkin yang betul ocd. Yang lain ocd di permukaan kertas survey atau quiz fb aje rasanya. - Yang ocd betul ni aku tengok memang sejenis tak boleh tengok benda senget/ terkeluar petak/ letak tak ikut label memang neat la aku punya charm handbag gantung terpusing sikit je dia dah tolong twist semula biar gantung tu nam

Aman

Sejak awal january 2018 aku jual tudung ni. Instant soft denim. Alhamdulillah pakai fbads bolehla laku min 15 helai setiap hari. - Aku fikir camna aku nak increase sale lagi tapi dalam masa sama masih dapat luang masa lebih untuk keluarga. - Off data? Mustahil. Camna customer nak reach aku kalau aku off data. Buat jadual? Sama juga. Ada anak kecik kalau kau jadual camna pun akhirnya masa kau akan terdrag tanpa sedar sebab jadual masa makan belum tentu anak nak makan. Kang kau mula spirit nak buat kerja masa tu dia mintak makan. Masa dia membuang pun bukan boleh estimate tepat. Kadang betul lepas makan dia dah berak. Kalau x, 2 3 jam kemudian. Habis apa guna jadual engkau? Haha. - So lepas sebulan lebih aku figure sesuatu. Know what, aku deactivate fb dan ig. Surprisingly yes that was my biggest time dragger.  - Dah seminggu aku tak tgk ig dan fb. Memula rasa awkward. Macam kosong. Macam kau nak buat apa eh dengan phone kau masa takda customer text. Eh buat apa lagi