Skip to main content

marah dengan semut

dari yg berjiwa sgt tulus




sebagai peniaga skrg..(chewahh..)
bengang betul time kemas3 lepas meniaga
sebab tgk mesti semut nk start hurung *coleman ida
pastu bekas gula, coklat, oren, n kordial sume kne letak dlm dulang ade air
xnk bg semut naik
penatnye layan hal semut
leceh kt rumah sebab semut je
bkn ape, kne la hati3
kang xpasal je org saman sbb jual ice blended bersemut
jage reputasi lol..
nnt ade plak yg bising
contohnye...

kak IQA: akak da jd pelupa dah
kak IQA lg: byk mkn semut la nie
ida: (sape soh die mkn semut tah)

terfikir, npe Allah cipta semut nie klu stakat nk nyusahkn ek?
then tnye haji google (bak kate aiman sensei)
jumpe...
byk sgt kelebihan semut nie
antaranya (ida mls nk type byk3..heh~) :
1. *deme patot jd slh 1 geng wonderpets sbb sifat KERJASAMA deme sgt power.
2. cara deme berKOMUNIKASI YANG HEBAT patot dicontohi oleh kita sbb deme xde slh fhm pn nk sampaikn maklumat. buktinye, kerja deme settle. dpt rembat gula n wat st0k deme sbyk3nye.
3. sgt TERATUR bile tgk laluan die. dlm barisan setiap mse. klu org islam cmnie baru la blh jd mukmin yg qowi.

*coleman = bekas ais
*deme = kate ganti diri yg rsenye lbh sesuai dari gunakan diorg.heh..



p/s: mknenye aku kne baik3 la dgn semut nie??apekah???

dan masih cuba memahami diri.

Comments

Park Chick said…
hmmm...semut tumpang rezki,bagi la kat dia makanan kat satu sudut.dia xkaco la yg dalam tong tu.hehe
NuR AtiQaH said…
uhhuuu... sian semut, xpasal2 dia yang kene...
2 la, sape suh masuk bekas gula...
petang2 akak buat air teh, tetibe banyak pulak semut yg terapung dalam air~

sory semut~
harhar...

sebab 2 kot family akak asik lupe2 je...
adesss ~_^
-sha- said…
Park Chick: menarik idea tu.nk cuba kt rumah mertua lah nanti.(oh..bilekah mase aku dah bermertua?-haram jadah!-)

NuR AtiQaH: tgk..slhkn semut lg.semut tu kn carik rezeki.akak tu.sape s0h xjage bekas gula elok3..har3~

Popular posts from this blog

lebih baik

dari yg berjiwa sgt tulus
CUTI.yeayy!
ummi suruh ida belaja jahit baju kurung.
"sket3 jahit tudung. bukan setiap masa pakai tudung bulat"
tapi ida tidur. dan kne marah.
ohh ummi, bukankah tidur lebih baik dari buat yang bukanbukan??

nurul iman syuhada binti pak itam.
ohh muka beliau sangat bayi.
tp menjengkelkan bila tengok mukanya yg
bersedia-untuk-nangis-setiap-masa.
[nanti ida upload]

pulang dari xrek.
xtawlah ape pangkat snanye.
[fc+kameragirl+kakakcantik+makciksopan+ohh lupa...KODA]
berkenalan dengan abanglong yang sangat baik--> kN cakap.
dan ida rasa, ohh ''sangatbaik-xpernah-buli-ida''
selamat bertemu kembali syazman+hadi = kwn skola.
ida sila belajar untuk jadi sabar sebab dia marahmarah
dekat adik yang makihamun-macamlah-dia-takpernah-makihamun-ish3..
eh memang tapernah pun!!
[nanti update gmbr+video kt fb.KOTT.]


dan masih cuba memahami diri.

Tukar status

Alhamdulillah. I'm Married.



Moga pernikahan ini menjadi titik tolak utk kami membuka semua pintu kebaikan dan pintu syurga. Ameen, InshaAllah.










p/s: detail majlis akan diupdate kemudian. :D

Asmaradana

"Cinta suci tak kenal harta atau rupa. Dari darjat puteri raja hingga hamba.."-Asmaradana, Datin Tiara


Omagadd. Tapi tunang saya pernah cakap dia cuma suka perempuan cantik je sebab tu dia pilih saya. Fufufu~  *muntah-hijau.










p/s: saja nak bagitau dah ada tunang sebenarnya hihi. :D